Sommerens store speideropplevelse i Buskerud er kretsleir på Sølfast øya i drammenselven. Sølfast ligger like nord for Gulskogen.

Drammenselven gir gode muligheter for kano, fiske og andre vannaktiviteter. Vi ønsker å ha en opplevelse
for alle speiderne i kretsen og tilpasser aktiviteter på forskjellige perioder av leiren til forskjellige arbeidsgrenene. Planleggingen har startet og vi ønsker å gi litt info om planen så langt.

På tross av Corona situasjonen så håper vi på å kunne gjennomføre. En besluttning vil trolig bli tatt ca. 3 uker før leiren om vi kan gjennomføre eller ei. Gitt denne situasjonen ønsker vi å velge aktiviteter og konsept som gir så lite som mulig planlegging før innspurten når vi med mer sikkerhet vet at vi kommer til å kunne gjennomføre. Når alle bidrar så har vi tro på at vi får til en bra og innholdsrik leir.

Fakta om leiren:
Tid og sted: Leiren er på Sølfastøya. Leiren går fra lørdag 19. juni til onsdag 23. juni. Program for Rovere,
vandrere og stifinnere er fra lørdag til onsdag.

Program for oppdagere går fra mandag til onsdag. Familiespeidere
ønskes velkommen på tirsdag.

Pris og påmelding: Leirkontingenten for stifinnere/vandrere/rovere regner vi med blir et sted mellom kr. 1200,- og 1600,-. Nøyaktig pris kommer vi tilbake til når vi kommer litt lengre i planleggingen. Reise og ev. gruppekostnader kommer i tillegg. Påmelding vil skje i medlemsdatabasen. Gruppene må selv sette en påmeldingsfrist, men leiren må vite hvor mange som kommer innen 25. mai. Konto for påmelding er 22911527905.

Aktiviteter på leiren: Det blir vanlige speideraktiviteter på leiren. Grunnet korona og usikkerhetene så er planen å velge gode aktiviteter som krever moderat eller lite planlegging. Gruppene kommer til å få i oppgave med å gjennomføre aktivitetene.

Besøk: Familie og kjente er velkomne til å besøke leiren så lenge korona situasjonen tillater dette. Det er leirbål hver kveld.

Motto/tema: Leirens motto/tema er hentet fra forbundets strategi ”Rundt våre leirbål er det plass til alle!”
Leirmerke: Leirmerket får du utdelt etter at du har meldt deg på leiren.

Rajer: For å redusere litt på arbeidet, tenker vi at gruppen skaffer rajer selv. Ole Kristian i Sandsvær ønsker
gruppene velkommen, der står rajer på fot og venter.

Global aktivitet: På tirsdag vil vi arrangere global aktivitet etter lunsj. Gruppene må ha med noen små
aktiviteter til dette. Det vil også være egne aktiviteter under leiren for å bygge større karuseller og andre
aktiviteter. Innsamlede midler fra aktiviteten vil gå til Global.

buskerud@kmspeider.no

Kiosk: Det blir salg av kioskvarer på leiren.

Hovedkomite: Vi har en god komite på plass med mye erfaring. Til videre arbeide trenger vi noen flere
stabsmedlemmer som kan hjelpe til med oppgaver under leiren. Ta kontakt med Leirleder eller en av komite
lederne om du har lyst til å bidra. Tanker er at om alle gjør litt i tillegg til arbeidet med egen gruppe så dekker vi fort det vi trenger for å gjennomføre denne leiren.
Leirleder: Anders Reggestad
Viseleirleder: Espen Berg
Program: Ole Kristian Bjerke, Tore Johannessen
Teknisk: Arnstein Tinjar